“Basketbolu
ondan daha fazla sevecek bir insan olmadı” diyor Eski Dostu Vlade Divac. Yine aynı adam onu bizim zamanımızın en iyi
şutörlerinden birisine Peja Stajakovic’e anlatıyor : “Sahaya ayak bastığı an, en
iyisi olmak isterdi. Attığı sayıdan asla memnun olmazdı. Daha her zaman daha fazlası, her zaman…”. Bir insanı en iyi onun dostu tanımlar ve
Divac’ın bu sözleri, Drazen Petrovic’i çok iyi tanımlıyor.
Sibenek*halkının
“Bizim Oğlumuz” dediği Drazen 1964’te burada doğdu. 18 yaşına kadar
okul-tatil demeden her gün çalıştı. 18
yaşında Sibinka’da** Ağabeyinin*** takımı Cibona’yı mağlup ettiler. 1982-1983
yıllarında Koraç Kupası’nda final oynadılar. Aynı zamanda ülkemizde yapılan
1980 Balkan Şampiyonası Genç Erkekler’de Yugoslavya takımıyla birlikte 3. oldu. 1984’de Cibona’ya transfer oluyordu ve eski
takımına karşı ilk maçında vefa örneği gösterdiğini söyleyemeyiz attığı 56
sayıya bakacak olursak. 112 sayı da Olimpia Ljubjana’ya attı.
1986 yılında Draft’ın en başarısız
takımlarından birisi Portland Trail Blazers tarafından seçildi. Ancak 1989’da
Nba yolunu tutacaktı. 1988'te Real Madrid'e transfer olmadan, Cibona ile biri Koraç Kupası olmak üzere 2 Avrupa
Kupası kazanan takımda yer almıştı. Hatta 1985 finalinde sonradan transfer
olacağı Real Madrid'e 36 sayı atmıştı.
Nba’deki
ilk sezonunda yedek kalabildi sadece. İkinci sezonun Ocak Ayında New Jersey Nets’e gönderildi.
Bazı şeyler değişmeye başlamıştı.Burada forma şansı bulan Drazen maç
başına 20.2 sayı attı. Nba’de o dönemlerde bir Avrupalının bunu yapması kolay
değildi. “Saf şutör” terimini bizlere kazandıran isimlerden birisi Petrovic, Nba kariyerinde %43.7’lik 3 sayı yüzdesiyle
oynadı. Bu yıllarda Nba’e iyiyden iyiye
ısındı ve Nets’i 2 kez üst üste Play-off’lara taşıdı.
1988
Seul’de Olimpiyat 2.liği, 1989’da Eurobasket ve 1990’da Dünya şampiyonluğu
kazanan Yugoslavya’nın lider oyuncularından birisiydi. Divac ile birlikte
harikalar yaratırken ne olduysa 1990’da Divac’ın Hırvatistan bayrağıyla sahaya
inen taraftardan bayrağı alıp geri atmasıyla oldu. İki sıkı dostun ilişkileri
siyasal sorunlardan dolayı ölme noktasına gelmeyi geçip, ölmüştü. Divac her ne kadar bayrağı atmaktaki tek
amacının ülke birliğini korumak olduğunu söylese de bu sıkı dostluk artık bitmişti.
Daha sonra bağımsızlığını ilan eden Hırvatistan, Yugoslavya’nın efsane
kadrosundaki Hırvat oyuncularla yoluna devam etti. 1992 Barcelona Olimpiyat
Oyunları’nda finalde Dream Team karşısında Petro mükemmel oynasa da yetmemişti.
Evet Hırvatistan 2. Olmuştu ancak bu maçı Televizyon karşısında izlediğini
söyleyen Divac “O takımda bizler de olsaydık belki de Dream Team karşısında
kazanabilirdik” demişti.
1993’te Avrupa Şampiyonası için eleme turlarında Hırvatistan’ın Portland kampına katıldı. Hırvatistan o olmadan da elemeleri geçebilirdi ancak o takımın kaptanıydı ve öyle istedi. Zagreb uçağı Frankfurt’ta aktarma yaptı. Her zaman evine dönen Drazen o gece öncesinde hiç yapmadığı bir şey yaptı. Kız arkadaşı için orada kaldı ve Münih’e yola çıktılar. Yağışlı yolda 18 tekerlikli tır ile çarpışan arabada Petro uyuyordu ve emniyet kemeri takılı değildi. Kazada Drazen hayatını Avrupa Basketbolu ise belki de tarihinin en iyi oyuncusunu kaybetti.
1993’te Avrupa Şampiyonası için eleme turlarında Hırvatistan’ın Portland kampına katıldı. Hırvatistan o olmadan da elemeleri geçebilirdi ancak o takımın kaptanıydı ve öyle istedi. Zagreb uçağı Frankfurt’ta aktarma yaptı. Her zaman evine dönen Drazen o gece öncesinde hiç yapmadığı bir şey yaptı. Kız arkadaşı için orada kaldı ve Münih’e yola çıktılar. Yağışlı yolda 18 tekerlikli tır ile çarpışan arabada Petro uyuyordu ve emniyet kemeri takılı değildi. Kazada Drazen hayatını Avrupa Basketbolu ise belki de tarihinin en iyi oyuncusunu kaybetti.
Herkes
şaşkındı. Yaklaşık 100.000 kişi cenaze törenine katıldı ama eski dostu Divac
onlardan birisi değildi. Cenazeden yıllar sonra Divaç: “Keşke barışmış olsaydık
tıpkı Tony(Kukoc) ile yaptığımız gibi.“ diyordu.
* Doğum yeri
**SibenkaSibenek şehrinin basketbol takımı
***Ağabeyi Alexander Petroviç kendisi gibi basketbolcu.
Gökhan Bilgi
Çukurova Otomotiv Mühendisliği
bilgi.gokhan7@gmail.com
twitter : gokhanbilgi7
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder