Çarşamba, Nisa 30, 2025

Son Yazılar
>> İngiltere'nin DNA'sı değişecek  >> Üstün Yetenekle Başa Çıkmak  >> Gerçeklerle Yüzleşmek  >> Maslow Amca ve Futbol Bağlamı  >> Beşiktaş Gururlu Fenerbahçe Mutlu  >> BİR IVERSON VAR BENDEN İÇERÜ…    

7 Nisan 2014 Pazartesi

Sollayanlar ve Arada Kaynayanlar

Haftasonu memleket derbi “sevdasına” tutulmuşken Avrupa ve Amerika’daki geniş kitlelerin de reytinglerini almak için gece yarışılan Bahreyn GP’si doğal olarak semalarımızdan transit geçmek mecburiyetindeydi ve yarıştaki birkaç pilotun zaman zaman yaşadığı arada kaynamaktan kurtulamadı. Lakin birçok kesim tarafından sıkıcı ve kafa şişirmekten öteye gitmemekle eleştirilen F1 bugünkü yarışta her iki ve daha birçok kıstas bakımından derbide oynanan oyundan çok daha üstündü. Kulvarları farklı olsa da son derece zevkli ve heyecanlı bir yarış izledik F1 tutkunları. Mercedes’in yarış ortasındaki twiti bile heyecanı yasıtmak için yeterli.


Seyirciler kadar pilotlar ve takımlar arasında da çekişmeyle geçen heyecanlı yarış takvimin üçüncü yarışıydı. Ilk iki yarışta bazı kesimler tarafından sıkıcılık eleştirilerini bir nebze olsun azalttı özellikle yarışın ortalarında Mercedes’ten Hamilton ve Rosberg arasındaki birincilik mücadelesi ve geçişler izlemeye değerdi. Bu ikiliyi takip eden Williams pilotları Massa ve Bottas ile Force India-Mercedes’ten Perez ve Hulkenberg hem takım arkadaşı olarak aralarındaki hem de takımlar arasındaki çekişmesi yine bol geçiş hamleleri ve geçişlerle seyir zevkini doruğa çıkardı. Bu esnada orta sıralarda ise Ferrari ve Red Bull kapışması vardı. Heycan ve çekişmeyle dolu geçen yarışı 1 saniye farkla Mercedes pilotu Hamilton kazanırken onu pole pozisyonda başlayan takım arkadaşı Rosberg takip etti, bu ikilinin ardından podyuma çıkan son isim ise Force India-Mercedes’ten Sergio Perez oldu. 

Perez ve Ricciardo iyi bir yarış çıkardılar ve bu sefer Ricciardo Avustralyadaki gibi yakıttan başını yakmamayı başarıp Red Bull’un ne kadar doğru bir hamle yaptığını gösterdi.

Kalkışta Massa ve onu takiben Hulkenberg en iyi çıkışı geçekleştirdi fakat kalkıştaki performanslarını yarış sonuna kadar sürdüremediler ve podyumu izlemekle yetindiler. Orta sıralardaki Ferrari pilotları bu sene de son sezonlardaki makus talihini yenebilmiş değil ve onlara bu sezon şu ana kadar eşlik eden Red Bull’da da durum farklı değil. Räikkönen’in dönüşü ve yeni araçları Ferrari’nin eksiklerini kapatmışdeğil, Red Bull ise Vettel’in Malezya’daki üçüncülüğü ile yetinip bu yarışı da podyumusuz tamamladı. Şu ana kadar en iyi performansı şüphesiz Rosberg sergiledi ve Avustralya’dan liderlik ve diğer iki yarıştan da ikincilik ile tamamladı lakin sezon sonuna kadar sürdürür mü bunu kestirmek zor gerek takım içindeki dinamiklere gerek diğer pilotların önümüzdeki yarışlarda neler yapabileceklerine da bağlı ama şampiyonluğu zorlayacağı kesin. Şu anda Hamilton şampiyonluğun en iddialı adaylarından gibi görünse de konuşmak için henüz çok erken. Ferrari ve Red Bull pilotları mutlaka atağa kalkacak Räikkönen’in vakti zamanında yaptıkları hala hafızalarda taze duruyor. Button Avustralya GP’sindeki podyumla yetinirken şampiyonluk iddiasını sürdürmek için ileriki yarışlarda daha üstün bir performans sergilemeli özellikle yeni takım arkadaşı Magnussen’in gerisinde kalmışken.


Üç yarış sonunda takımlar ve puan alan pilotlar klasmanında durum şu şekilde;

Genel hatlarıyla bakıldığında sezonun ilk iki yarışının aksine son derece zevkli bir yarış izledik ve diğer yarışların bu kadar heyecanlı geçmesini temennim. Magnussen ve Bottas ikilisinin ismini uzun süre telaffuz edeceğiz gibi duruyor ve takımda iki numarayla yetineceklerini sanmıyorum. Bu ikiliyle beraber bir üst gömlek Rosberg, Hulkenberg ile Perez, ve Ricciardo’nun hem takım arkadaşları hem de diğer pilotları rahat bırakcakları inancındayım ve artık kemikleşmiş birçok ismin de yerini ciddi şekilde tehdit ediyorlar. Sezonun geri kalanında neler olup biteceğini, kimlerin yanıltacağını, kimlerin “ben demiştim” dedirteceğini izleyip göreceğiz artık. Iki hafta sonra Şangay’da yağışlı ve buğulu hava ile heyecanlı bir yarış temennisiyle, DSR’ınız her zaman açık olsun.





Kahraman CİNDİ
İTÜ Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği
kahramancindi@outlook.com
Twitter : @kahramancindi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Murat Çolakoğlu Seo Blogger Templates